Yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen

Tarkinkaan budjetointi ei aina onnistu huomioimaan kaikkia tilikaudelle osuvia taloudellisia muutoksia. Yrityslaina sopii yritykselle kuin yritykselle, silloin kun omat varannot eivät yllä kattamaan kaikkia kuluja. Toisinaan on kyettävä nopeasti tarttumaan uusiin mahdollisuuksiin tai selviämään yllättävistä haasteista nopealla aikataululla. Vertaile rahoitusyhtiöt, joilta voit hakeaa rahoitusta tai lainaa verkkokaupan perustamiseen.

YritysSummaLaina-aikaLinkki
Sortter500 – 10 000 000 €1 kk – 48 kkHae lainaaArrow
Lainanantajat tekevät sinulle yksilöidyt lainatarjoukset hakemuksen jätettyäsi. Lainatarjousten laina-aika voi olla 1-48 kuukautta. Esimerkki: Kun lainasumma on 10 000 €, korko 7 %, takaisinmaksuaika 12 kuukautta ja avausmaksu 0 €, kuukausierä on 865,27 €, takaisinmaksettava summa 10383,24 € ja todellinen vuosikorko 7,23 %.
Kredita.fi2 000 - 3 000 000 €1 kk - 60 kkHae lainaaArrow
Kredita haluaa helpottaa pienten ja keskisuurten yritysten mahdollisuuksia saada oikeanlaista rahoitusta parhailla mahdollisilla ehdoilla. Hakemalla rahoitusta Kreditalla saat monia yritysrahoitustarjouksia 24 tunnin sisällä, joista voit valita houkuttelevimman.
Capital Box5 000 - 3 000 000 €1 kk - 60 kkHae lainaaArrow
CapitalBox yrityslainalla vältät turhat paperityöt ja vaivan. Toisin kuin pankit, saat CapitalBoxilta päätöksen minuuteissa, ei viikoissa. Kun laina on hyväksytty, laina on käytössäsi jopa 1 päivän kuluttua.
Zmarta1 000 - 350 000 €1 kk - 36 kkHae lainaaArrow
Zmartan kautta voi vertailla yrityslainoja maksutta ja nopeasti. Hakemus lähetetään eteenpäin useille eri luotonmyöntäjille, jotka antavat lainapäätöksiä nopeasti.
Siltaraha1 000 - 300 000 €1 kk - 36 kkHae lainaaArrow
Siltaraha Yrityslaina on vaivaton ratkaisu yrityksen akuuttiin rahantarpeeseen.
Front Kasvurahoitus2 000 - 250 000 €2 kk - 24 kkHae lainaaArrow
Front Kasvurahoitus on uudenaikainen yrityslainapalvelu, joka myöntää yritysrahoitusta nopealla aikataululla 2.000-250.000 €. Front Kasvurahoitus erottuu edukseen rahoituksen nopeudella, joustavuudella ja erinomaisella asiakaspalvelullaan.
Qred1 000 - 200 000 €1 kk - 18 kkHae lainaaArrow
Qred yrityslaina tarjoaa 1.000 – 200.000 € yrityslainaa suomalaisille pienyrittäjille.
BusinessCredit1 000 - 100 000 €3 kk - 18 kkHae lainaaArrow
BusinessCredit on WS Finance Oy:n tarjoama yrityslaina pienyrityksille. Palvelun kautta on mahdollista hakea 1000 - 100 000 euron lainaa yritykselle.
Vauraus100 000 - 5 000 000 €6 kk - 84 kkHae lainaaArrow
Vauraus Suomi Oyj:n Yrityslainat-palvelu on luotu helpottamaan suomalaisten pk-yhtiöiden rahoitusta. Yhtiösi voi hakea rahoitusta käyttöpääomatarpeisiin tai vaikkapa osaksi käsirahaa suuremman investoinnin tekemiseen. Luotot voivat olla vakuudellisia tai vakuudettomia ja yhtiön varallisuutta tärkeämpi kriteeri on kassavirta.
Yritysluotto.fi3 000 - 100 000 €3 kk - 18 kkHae lainaaArrow
Yritysluotto.fi tarjoaa lainaa 3 000–100 000€ tarpeen mukaan 1–18 kuukauden maksuajalla. Lainapalvelu sopii erinomaisesti yrityksille, jotka painivat kassavirran vaihteluiden aiheuttamissa tai muissa yllättävissä taloudenpidon haasteissa.

Verkkokaupan perustamiseen yrityslainaa

Yrityslaina antaa yrittäjälle rohkeutta ja varmuutta tarttua muutoksiin, esimerkiksi verkkokauppalainalla yrittäjä voi luoda yritykselleen verkkokaupan tai kehittää jo olemassa olevaa sivustoa. Liiketoiminnan kasvaessa yllättäen tai oman toimialan markkinatilanteen kohdatessa yllättävän muutoksen voi tarve verkkokaupalle syntyä ihan yhtäkkiä.

Vertailemalla Summarumin sivustolla eri lainantarjoajien yrityslainoja löydät juuri sinun tarpeisiisi sopivimman ja edullisimman vaihtoehdon verkkokaupan luomiseksi. Parhaimmillaan saat verkkokauppalainan yrityksesi tilille vielä saman päivän aikana lainasopimuksen allekirjoittamisesta.

Yrityslainaa verkkokaupan perustamista varten

Yrityslainan hakeminen käy helposti ja nopeasti netissä, yleensä jopa täysin sähköisesti. Lainamarkkinoilta löytyy useita erilaisia lainantarjoajia sekä lainamalleja, joista valita juuri oman yrityksen tarpeisiin sopivin vaihtoehto. Oman tilanteen huolellinen kartoittaminen ja suunnittelu auttavat oikeanlaisen lainan etsimisessä.

Hakuprosessi kannattaakin aloittaa nimenomaan huolellisella suunnittelulla. Yrityslainaa haettaessa on hyvä tietää, minkä kokoisina kuukausierinä sitä haluaa ja pystyy maksamaan takaisin. Lainaa hakiessa on myös tärkeää muistaa, että lainan kokonaishintaan vaikuttavat useat muutkin tekijät pelkkien kuukausittaisten lyhennyserien lisäksi.

Yrityslainan hakeminen verkkokaupan kehittämiseksi ei ole ollenkaan hassumpi idea. Verkkokauppa on tärkeä osa yrityksen menestystä, sillä se mahdollistaa kaupankäynnin kellon ajasta tai asiakkaan olinpaikasta riippumatta. Sen toimivuuteen satsaaminen tuottaa kyllä lainatut varannot takaisin vuosien saatossa. Toimiva verkkokauppa voi myös lisätä yrityksen näkyvyyttä sekä rakentaa sen imagoa.

Millainen yritys voi hakea lainaa verkkokaupan perustamiseen?

Yrityslainaa voidaan myöntää lähes millaiselle yritykselle tahansa toimialasta riippumatta. Verkkokauppalaina voi kuitenkin tulla kysymykseen erityisesti aloitteleville tai pienille ja keskikokoisille yrityksille, jotka eivät ole aiemmin nähneet tarpeelliseksi luoda verkkokauppaa yritykselleen. Yrityslainaa tarjoavilla on kuitenkin joitakin yleisiä säännöksiä yrityksistä, joille lainaa voidaan myöntää.

  • Liiketoiminta on perustettu vähintään 2-3 vuodeksi
  • Sen omistajan osoitetiedot ovat Suomessa
  • Liiketoimintamalli osoittaa sen tekevän voittoa
  • Toisinaan vaaditaan myös kassavirtaa tai edellistä tilinpäätöstä nähtäväksi

Yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen voidaan hakea yritysmuodosta riippumatta. Lainantarjoajat luovat jokaisesta yrityslainaa hakevasta yrityksestä riskianalyysin, jonka pohjalta he muodostavat oman lainatarjouksensa vastauksena yrityksen lainahakemukselle. Riskianalyysin tarkoituksena on mitata yrityksen kykyä suoriutua yrityslainan takaisinmaksusta ilman suurempia taloudellisia tappioita, sen tavoitteena on myös ennustaa yrityksen tilanteeseen mahdollisesti tulevia muutoksia tulevaisuudessa.

Vertailemalla edullisin ja sopivin verkkokauppalaina

Yrityslainaa verkkokauppaa varten etsiessä on järkevää hyödyntää verkon kilpailutus- ja vertailupalveluita. Esimerkiksi Summarumin lainavertailutaulukossa näet tarjolla olevien verkkokauppalainojen yleispiirteet ja vertailet helposti eri mahdollisuuksia. Näin löydät helposti ja nopeasti juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivimman ja halvimman yrityslainan.

Verkkokauppalainan vertaileminen netissä kannattaa monista syistä.

  1. Se on ilmaista
  2. Ei sido mihinkään
  3. Nopein ja helpoin tapa tutustua erilaisiin vaihtoehtoihin
  4. Löydät juuri tarpeisiisi sopivimman mallin

Eri lainantarjoajien välillä yrityslainojen ehdot, kulut ja korot voivat vaihdella laajastikin. Vertailupalveluissa voit asettaa omat toiveesi hakemallesi yrityslainalle verkkokauppaa varten. Palvelu listaa sinulle sopivimmat lainatuotteet ja niiden tarjoajat tarvittavine tietoineen esimerkiksi lainakuluista, -ehdoista ja -ajoista. Siten vältyt myöhemmiltä ikäviltä yllätyksiltä yrityslainan takaisinmaksua suorittaessasi.

Yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen ilman vakuuksia

Lainaa yrityksille tarjoavat sekä perinteiset valtiolliset pankit että yksityiset rahoitusyritykset. Erilaisia lainamalleja on lukuisia, joten sopiva vaihtoehto löytyy varmasti jokaiseen käyttötarpeeseen. Yritykselleen sopivaa lainamallia kannattaa alkaa etsiä, kun huolellisen suunnittelun tuloksena on selvittänyt omat toiveensa lainan suhteen.

Verkkokauppalaina voidaan hakea joko vakuudellisena tai vakuudettomana lainana. Vakuudelliset yrityslainat verkkokauppaa varten ovat yleensä lainasummaltaan suurempia ja takaisinmaksuajaltaan pidempiä. Koska lainanantajalle asetetaan vakuudeksi takaisinmaksusta esimerkiksi jotain yrityksen omaa omaisuutta tai vaikkapa lainan kohde, on lainanantajalla pienempi riski tehdä tappiota myöntämänsä lainan suhteen. Näin lainaajalle voidaan tarjota edullisempia ehtoja.

Yrityslainaa verkkokaupan perustamista varten ilman vakuuksia kannattaa hakea silloin, kun tarvittava lainasumma on pienempi. Tällaiset lainat ovat usein lyhyempi aikaisia ja ne myönnetään huomattavasti vakuudellisia lainoja nopeammin. Verkkokauppalaina ilman vakuuksia voidaan myöntää nopeammin, kun lainantarjoajan ei tarvitse tarkistaa asetetun vakuuden sopivuutta. Tällöin lainaa hakevasta yrityksestä koostetaan riskianalyysi, jonka perustana on arvio yrityksen takaisinmaksukyvystä sekä luottokelpoisuudesta.

Hae yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen heti tilille

Verkossa yrityslainan hakeminen tarpeeseen kuin tarpeeseen käy helposti ja nopeasti. Usein verkkokauppalainaa varten ei vaadita sen pidempiä lainaneuvotteluita, vaan koko hakuprosessin voi suorittaa sähköisesti. Yrityslainan tarve voi iskeä yllättävällä hetkellä ja rahoitusta kaivattaisiin kipeästi, ja erityisesti siksi turhia resursseja syöviä prosesseja ei jaksaisi läpikäydä.

Kun sopiva yrityslaina verkkokaupan perustamiseen on löydetty ja lainasopimus allekirjoitettu, voidaan lainasumma siirtää vielä saman päivän aikana yrityksen tilille. Vertailemalla Summarumin sivustolla erilaisia yrityslainoja löydät nopeasti juuri yrityksesi tarpeisiin sopivimman lainan. Valittuasi mieleisesi lainan ja sen tarjoajan siirryt laatimaan tarkemmat lainasopimukset rahoittajan omille sivuille.

Haettavasta yrityslainamallista riippuu myös lainan hakemuskäsittelyyn kuluva aika. Mitä pidempi laina-aika ja suurempi summa on kyseessä, sitä pidempään lainahakemusta käsitellään. Tarkasti täytetyllä ja huolellisesti suunnitellulla lainahakemuksella voidaan säästää niin yrityksen kuin lainantarjoajan resursseja yrityslainaa haettaessa. Mahdolliset tarvittavat liitteet onkin hyvä muistaa pakata mukaan jo alkutaipaleella.

Verkkokauppalainan hinnoittelu

Ennen lainahakemuksen lähettämistä on tärkeää tehdä huolellinen budjetointi, jossa kartoitetaan oman yrityksen tämän hetkinen taloudellinen tilanne sekä varaudutaan tulevaisuuden tuomiin mahdollisiin muutoksiin. Yrityslainaa hakiessa on hyvä muistaa, että lainan todellinen hinta voi olla paljon yksittäisistä kuukausieristä muodostuvaa summaa suurempi.

Verkkokauppalainan hinnoitteluun vaikuttaa useita tekijöitä.

  • Lainantarjoajan omat kulut ja korot
  • Pankin marginaali
  • Yrityksestä muodostettu riskianalyysi
  • Luottokelpoisuus
  • Haettavan lainan ehdot

Yrityslainan edullisuuteen vaikuttaa pitkälti myös haettavan lainan malli. Vakuudelliset lainat ovat vakuudettomia lainoja riskittömämpiä lainanantajalle ja ovat siksi usein yritykselle halvempia kokonaishinnaltaan. Yrityksen taloudellisella asemalla, luottokäyttäytymisellä ja toimintaiällä voi myös olla vaikutusta verkkokauppalainan hinnan lopulliseen muodostumiseen.

Verkkokauppa avaa yritykselle uusia ovia

Viime vuosina verkkokaupan merkitys yritysten liiketoiminnan kannalta on korostunut entisestään. Verkkokauppa mahdollistaa asiakkaan pääsyn käsiksi yrityksen palveluihin ja tuotteisiin ajasta ja paikasta riippumatta. Toimivat verkkosivut kauppoineen luovat entistä parempia asiakaskokemuksia, kun ostokset voi hoitaa kotisohvan uumenista.

Verkkokaupalla voidaan luoda lisämyyntiä, joka puolestaan kasvattaa liiketoiminta. Netissä asiakkaalle saatetaan tarjota tuotteita tai palveluita, joita ei kivijalkamyymälästä löydy. Sen ylläpitäminen saattaa myös vaatia vähemmän resursseja kuin perinteisen kivijalkaliikkeen.

Hyvin toimiva ja visuaalisesti miellyttävä verkkokauppa on myös yrityksen imagoa ja näkyvyyttä parantava tekijä. Asiakaskokemus ratkaisee, asioiko asiakas sivustollasi toistekin. Verkkokaupassa asiakkaiden sitouttamiseen on myös syytä kiinnittää huomiota, esimerkiksi erilaiset mainoskampanjat ja tarjoukset houkuttelevat ihmisiä vierailemaan kaupassasi useammin.

Verkkokauppalainan käyttökohteet

Yrityksen tilanteesta riippuen erilaisia käyttökohteita verkkokauppalainalle voi olla useita. Yrityslainaa verkkokauppaa varten voidaan hyödyntää joko kaupan luomiseen tai jo valmiin kaupan kehittämiseen. Verkkokaupan perustaminen vaatii myös erilaisia resursseja yritykseltä, niin tekijöitä kuin aikaakin.

  • Alustat ja ohjelmistot maksavat
  • Tehtävä on mahdollista ulkoistaa
  • Käytettävät välineistöt ja muut materiaalit
  • Osaamisen hankkiminen, esimerkiksi koulutuksilla

Mikäli yrityksen sisältä ei löydy valmiiksi riittävää osaamista, voidaan tehtävä joko ulkoistaa tai siihen voidaan kouluttaa työntekijä. Verkkokauppalainaa voidaan hyödyntää myös esimerkiksi tarvittavien kuva- ja tekstimateriaalien ostamiseen tai päivittämiseen. Sisällön tuottaminen verkkokauppaan vaatii lähes päivittäistä työtä, joten tehtävään on kiinnitettävä työntekijä.

Hyvän verkkokaupan ominaisuudet

Parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen luomiseksi yrityksen verkkokaupan olisi tietysti toimittava. Sekava, hitaasti latautuva tai muuten visuaalisesti kehno verkkokauppa ei houkuttele ostoksille. Ensivaikutelmalla on suuri vaikutus asiakkaan ostopäätökseen ja lopulta myös sitouttamiseen.

Myyvässä verkkokaupassa on panostettu paitsi nettisivujen toimivuuteen myös muihin ominaisuuksiin.

  • Toimitukset sujuvat luvatusti
  • Tarjolla useita maksutapoja
  • Latautuu kaikille mahdollisille laitteille
  • Erilaisia lähetysvaihtoehtoja
  • Yrityksen yhteystiedot löytyvät helposti
  • Tuotekuvat ja -tiedot ovat kunnossa

Tärkeintä verkkokauppaa perustavalle yritykselle on tuntea oma tarjontansa ja kohderyhmänsä. Kun tietää, mitä ongelmaa on ratkaisemassa ja kenelle, on helppo tuottaa juuri heille sopiva kauppa. Kuluttajakäyttäytymisessä on pitkälti eroja, joihin jokaisen yrityksen kannattaa tutustua huolellisesti ennen verkkokaupan perustamista. Kun verkkokauppa on vihdoin rakennettu, kannattaa sen toimivuus testata ennen virallista julkaisua.

Miten hakea yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen?

Yrityslainan hakeminen on helppoa ja nopeaa. Se onnistuu parhaimmillaan vain minuuteissa. Kaiken taustalla on huolellinen suunnittelu ja budjetointi. Vertaamalla verkkokauppalainoja Summarumin sivustoilla löydät juuri yrityksesi toiveisiin sopivimman lainan ja säästät yrityksesi tärkeintä resurssia, eli aikaa.

Näin haet yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen:

  1. Kartoita yrityksesi taloudellinen tilanne, huomioi myös tuleva
  2. Suunnittele yrityslainan tarpeesi tarkkaan
  3. Vertaile verkkokauppalainoja Summarumin sivuilla
  4. Valitse mieluisin laina ja allekirjoita sopimus lainantarjoajan sivulla

Verkkokauppalaina voidaan myöntää vielä samana päivänä lainasopimuksen hyväksymisestä. Lyhyt aikaiset, vakuudettomat yrityslainat onnistuvat usein helposti ja nopeasti, koska niiden myöntämiseksi ei yleensä vaadita useiden lomakkeiden ja liitteiden läpikäymistä. Vakuudellisissa lainoissa yrittäjä saattaa toisinaan joutua käymään lainaneuvotteluja pitkäänkin.

Miksi hakea yrityslainaa verkkokaupan perustamiseen?

Verkkokaupan merkityksellisyys osana yrityksen liiketoimintaa on kasvanut viime vuosina merkittävästi, erityisesti pandemian vallatessa maailmanlaajuisia markkinoita. Yrityslainan hakeminen verkkokaupan perustamista varten ei ole ollenkaan huono ajatus, sillä se vaatii paljon resursseja.

Yrityksen aikaa ja rahaa kuluu verkkokauppaa perustettaessa tai kehitettäessä esimerkiksi tarkoituksenmukaisen alustan ja ohjelmiston etsimiseen sekä visuaalisen ilmeen luomiseen ja ylläpitämiseen. Pelkkä verkkokaupan ulkoasun luominen ei vielä yksin auta, sillä myös sen teknisillä ominaisuuksilla on merkitystä. Verkkokaupan on hyvä latautua erilaisille laitteille sopiviin muotoihin ja toimia niillä aina yhtä moitteettomasti operaattorin ruuhkautumisesta huolimatta.

Verkkokauppalainalla voidaan myös ostaa ulkoista apua sen kehittämiseen ja luomiseen, mikäli tarvittavaa osaamista ei löydy valmiiksi yrityksen sisältä. Koska ensivaikutelmalla on suunnaton vaikutus asiakkaan ostopäätökseen verkkokaupassa, on sen visuaalisen ilmeen oltava viimeisen päälle mietitty ja toimiva. Hyvillä tuotekuvilla saadaan asiakkaat kiinnostumaan tuotteista, näiden tuottamista varten tarvitaan tietysti oikeanlaista välineistöä ja osaamista.

Summarumilla vertailemalla paras verkkokauppalaina

Kun yrityslainan hakeminen on tullut ajankohtaiseksi, voi markkinoilla pyörivien erilaisten lainojen suma pökerryttää. Vaihtoehtojen paljous voi myös lisätä tiedottomuutta, etenkin kokemattomalle lainanhakijalle. Edullisin yrityslaina ei välttämättä ole kuitenkaan ehdoiltaan se sopivin lainamalli juuri sinun yrityksesi tarpeille ja toiveille.

Summarumin lainavertailutaulukko listaa eri lainantarjoajat ja heidän lainamallinsa yleispiirteittäin, jotta sinun olisi helpompi löytää juuri yrityksesi toiveita vastaavin tuote markkinoilta. Taulukko kertoo lainojen tärkeimmät tiedot, kuten ehdot, kulut ja korot sekä kokonaishinnat. Sen kautta pääset myös tarkastelemaan lähemmin jokaisen lainantarjoajan omia sivustoja, joilta löydät vielä juuri heidän käyttämänsä laina- ja korkokäytänteet.

Vertaileminen on tärkeä vaihe verkkokauppalainan etsinnässä, sillä sen avulla löydät edullisimman ja sopivimman lainatarjouksen. Sinun ei tarvitse käyttää arvokasta työaikaasi erillisten lainahakemusten lähettämiseen yksittäisille rahoittajille tai tarvittavien tietojen metsästämiseen netin uumenista. Summarumin vertailutaulukossa on kaikki tarvitsemasi tiedot mahdollisista verkkokauppalainoista asettamillasi toiveilla.

Tietoa yrityslainoista

Yrityslainaa voi hakea kaikki yritykset yritysmuodosta riippumatta. Yleisimpiä yritysmuotoja, jotka hakevat yrityslainaa ovat:
osakeyhtiöt, kommandiittiyhtiöt ja toiminimet.

Myöskään toimiala ei ole rajoite yrityslainan hakemiselle. Yrityslainat ovat yleisiä mm. seuraavilla toimialoilla:
teollisuus, autokorjaamot, eläinlääkäriasemat, hammaslääkärit, huoltoasemat, kauneushoitolat, kauppiaat, start-upit, konsulttiyritykset, kuntosalit, logistiikka- ja kuljetusyritykset, LVI-yritykset, maa- ja metsätilat, matkailuyritykset, parturi-kampaamot, rakennusyritykset, ravintolat, baarit ja pubit, siivousyritykset, taksiyritykset, vähittäis- ja tukkukaupat, sekä verkkokauppiaat.

Yrityslainaa haetaan useisiin eri käyttötarkoituksiin. Yleisimpiä yrityslainan käyttökohteita ovat:
autolaina yritykseelle, kuljetuskaluston rahoitus, investoinnit, kassavaje, toimitilan hankinta tai remontointi, käyttöpääoma, markkinointi, kone- ja laiterahoitus, yrityskaupan rahoitus, kansainvälistyminen, kasvurahoitus, liiketoiminnan kehittäminen, sukupolvenvaihdoksen rahoitus, uuden työntekijän palkkaaminen tai vaikkapa verkkokaupan perustaminen.

Muita aiheeseen liittyviä sivuja: