Yrityslainaa markkinointia varten
Markkinointi on yksi yrityksen menestystarinan kulmakivistä, eikä sen tärkeyttä kannata sivuuttaa edes tiukan budjetoinnin edessä. Yrityslainan hakeminen on helppoa ja nopeaa. Lainan hakeminen onnistuu täysin sähköisesti, eikä vierailua konttorilla välttämättä tarvita ollenkaan. Yrityslainoja haetaan useisiin erilaisiin käyttötarkoituksiin, Summarumin kautta löydät helpoiten juuri sinun yritykselle sopivimman vaihtoehdon. Kilpailuttamalla ja vertailemalla erilaisia lainavaihtoehtoja netissä varmistat, että löydät paitsi halvimman myös tarpeisiisi istuvimman lainamallin.
Yritys | Summa | Laina-aika | Linkki | |
---|---|---|---|---|
500 – 10 000 000 € | 1 kk – 48 kk | Hae lainaa | ||
Lainanantajat tekevät sinulle yksilöidyt lainatarjoukset hakemuksen jätettyäsi. Lainatarjousten laina-aika voi olla 1-48 kuukautta. Esimerkki: Kun lainasumma on 10 000 €, korko 7 %, takaisinmaksuaika 12 kuukautta ja avausmaksu 0 €, kuukausierä on 865,27 €, takaisinmaksettava summa 10383,24 € ja todellinen vuosikorko 7,23 %. | ||||
2 000 - 3 000 000 € | 1 kk - 60 kk | Hae lainaa | ||
Kredita haluaa helpottaa pienten ja keskisuurten yritysten mahdollisuuksia saada oikeanlaista rahoitusta parhailla mahdollisilla ehdoilla. Hakemalla rahoitusta Kreditalla saat monia yritysrahoitustarjouksia 24 tunnin sisällä, joista voit valita houkuttelevimman. | ||||
5 000 - 3 000 000 € | 1 kk - 60 kk | Hae lainaa | ||
CapitalBox yrityslainalla vältät turhat paperityöt ja vaivan. Toisin kuin pankit, saat CapitalBoxilta päätöksen minuuteissa, ei viikoissa. Kun laina on hyväksytty, laina on käytössäsi jopa 1 päivän kuluttua. | ||||
1 000 - 350 000 € | 1 kk - 36 kk | Hae lainaa | ||
Zmartan kautta voi vertailla yrityslainoja maksutta ja nopeasti. Hakemus lähetetään eteenpäin useille eri luotonmyöntäjille, jotka antavat lainapäätöksiä nopeasti. | ||||
1 000 - 300 000 € | 1 kk - 36 kk | Hae lainaa | ||
Siltaraha Yrityslaina on vaivaton ratkaisu yrityksen akuuttiin rahantarpeeseen. | ||||
2 000 - 250 000 € | 2 kk - 24 kk | Hae lainaa | ||
Front Kasvurahoitus on uudenaikainen yrityslainapalvelu, joka myöntää yritysrahoitusta nopealla aikataululla 2.000-250.000 €. Front Kasvurahoitus erottuu edukseen rahoituksen nopeudella, joustavuudella ja erinomaisella asiakaspalvelullaan. | ||||
1 000 - 200 000 € | 1 kk - 18 kk | Hae lainaa | ||
Qred yrityslaina tarjoaa 1.000 – 200.000 € yrityslainaa suomalaisille pienyrittäjille. | ||||
1 000 - 100 000 € | 3 kk - 18 kk | Hae lainaa | ||
BusinessCredit on WS Finance Oy:n tarjoama yrityslaina pienyrityksille. Palvelun kautta on mahdollista hakea 1000 - 100 000 euron lainaa yritykselle. | ||||
100 000 - 5 000 000 € | 6 kk - 84 kk | Hae lainaa | ||
Vauraus Suomi Oyj:n Yrityslainat-palvelu on luotu helpottamaan suomalaisten pk-yhtiöiden rahoitusta. Yhtiösi voi hakea rahoitusta käyttöpääomatarpeisiin tai vaikkapa osaksi käsirahaa suuremman investoinnin tekemiseen. Luotot voivat olla vakuudellisia tai vakuudettomia ja yhtiön varallisuutta tärkeämpi kriteeri on kassavirta. | ||||
3 000 - 100 000 € | 3 kk - 18 kk | Hae lainaa | ||
Yritysluotto.fi tarjoaa lainaa 3 000–100 000€ tarpeen mukaan 1–18 kuukauden maksuajalla. Lainapalvelu sopii erinomaisesti yrityksille, jotka painivat kassavirran vaihteluiden aiheuttamissa tai muissa yllättävissä taloudenpidon haasteissa. |
Markkinointilaina
Lainan ottaminen on aina iso päätös, jonka harkinnassa on hyvä käyttää reilusti aikaa. Ensimmäisen lainantarjoajan matkaan ei kannata hypätä suin päin selvittämättä tarjotun lainan ehtoja huolellisesti. Summarumin sivustoilla erilaisten yrityslainojen vertailu käy helposti vertailutaulukosta, johon on koostettu tiedot yleisimmistä yrityslainoista.
Markkinointilainaa kannattaa muovata juuri oman yrityksen tarpeille sopivaksi niin lainasummaltaan kuin takaisinmaksuajaltaan. Asettamalla toiveita esimerkiksi laina-ajan sekä maksuerien koon ja määrän suhteen voidaan yleensä määritellä yrityslainan kokonaishintaa. Olipa markkinoinnilliset tarpeesi millaiset hyvänsä, yrityslainan tuomia mahdollisuuksia ei kannata aliarvioida.
Miksi yrityslainaa markkinointiin kannattaa vertailla?
Siinä missä erilaisia yrityslainoja on useita erilaisia, on markkinoilla myös monia lainantarjoajia. Markkinointilainaa voi hakea niin valtiolliselta pankilta kuin yksityisesti toimivalta rahoittajalta. Vertailulla ja kilpailuttamalla löydät helpommin ja nopeammin yrityksesi tarpeisiin sopivimman yrityslainan markkinointiin.
- Vertailu ei sido mihinkään
- Se on ilmaista
- Helpottaa sopivimman ja edullisimman yrityslainan löytämistä
- Auttaa tutustumaan erilaisiin yrityslainamalleihin
- Löydät tarpeidesi mukaan joustavimman yrityslainan
Yrityslainaa markkinointia varten haettaessa on hyvä tutustua tarkasti lainaehtoihin, ennen lainasopimuksen allekirjoittamista. Eri rahoittajien välillä lainaehdot voivat vaihdella rajustikin, siksi on hyvä käydä huolellisesti läpi myös rahoittajan omat lainakäytännöt yrityksen omilta verkkosivuilta. Vertailutaulukossa erilaiset lainantarjoajat on listattu pääpiirteittäin ja ne antavat suuntaviivoja eri mahdollisuuksista. Sen tarkoituksena on helpottaa juuri edullisimman ja sopivimman yrityslainan etsimistä.
Yrityslainaa markkinointiin ilman vakuuksia
Toisinaan myös lainantarjoajat vaativat saada haetun lainan takaisinmaksusta jonkinlaisen vakuuden. Yrityslainoille takaisinmaksusta vakuudeksi saatetaan asettaa esimerkiksi jotain yrityksen omasta omistuksesta, mutta vakuutena voi yhtä hyvin toimia myös lainan kohde. Mikäli yrityslainaa haetaan ilman vakuuksia perustuu lainan myöntämispäätös yrityksen luottokelpoisuuteen.
Markkinointilainan hakeminen onnistuu näppärästi myös ilman vakuuksia, sillä siihen haettava lainasumma on yleensä verraten pienempi kuin muissa käyttötarkoituksissa. Yrityslaina ilman vakuuksia on usein myös mahdollista saada nopeammin kuin vakuudellinen laina, sillä lainantarjoajan ei tarvitse erikseen tarkistaa ja hyväksyä yrityslainalle asetettua vakuutta. Tällöin tarkistuksen kohteena ovat yrityksen liiketoiminnan kannattavuus ja sen takaisinmaksukyky.
Hae yrityslainaa markkinointiin heti tilille
Markkinointilaina on mahdollista saada heti tilille. Hakemuksen lähettäminen käy helposti ja nopeasti netissä. Täyttämällä yrityslainalle hakemuksen netissä voit saada useita yrityslainatarjouksia sähköpostiisi vielä saman päivän aikana. Valittuasi mieleisesi yrityslainan markkinointiin voit siirtyä lainantarjoajan sivustolle allekirjoittamaan yrityslainasopimuksen. Lainasumma siirtyy usein vielä saman päivän aikana tilille.
Lainahakemuksen käsittelynopeus riippuu yleensä haettavan yrityslainan laadusta sekä suuruudesta. Mitä huolellisemmin lainahakemus on täytetty ja tarvittavat liitteet lähetetty mukaan, sitä nopeammin sen käsittely sujuu. Ilman vakuuksia haettavat yrityslainat markkinointia varten on mahdollista saada varsin nopeasti, jopa heti lainasopimuksen allekirjoittamisen jälkeen.
Miten yrityslainaa markkinointiin haetaan netistä?
Kuten mainittu yrityslainaa markkinointia varten on mahdollista saada nopeallakin aikataululla. Itse hakuprosessi on helppo ja yksinkertainen. Kun tietää, mitä yrityslainalta haluaa ja tarvitsee, hakeminen käy kuin tanssi.
- Vertaile eri yrityslainoja vertailutaulukosta
- Täytä lainahakemus
- Valitse mieleisesi lainantarjoaja
- Siirry lainantarjoajan sivustolle ja allekirjoita yrityslainasopimus
Ilman vakuutta haettavaa yrityslainaa varten ei välttämättä tarvitse vierailla rahoittajan konttorilla ollenkaan. Nykypäivänä koko yrityslainan hakuprosessi on mahdollista suorittaa sähköisesti. Pienemmät lainasummat eivät yleensä vaadi sen pidempiä lainaneuvotteluita, joten niiden hakemiseen ja saamiseen ei tarvitse käyttää valtavia määriä yrityksen arvokkaita resursseja.
Yrityslaina markkinointiin – hinnoittelu
Lainaa haettaessa tärkeintä on tietysti sen kokonaishinta. Jo erilaisia yrityslainoja vertaillessa yksittäisten takaisinmaksuerien lisäksi huomiota kannattaa kiinnittää myös lainan korkoihin ja kuluihin, joista lopulta koostuu sen kokonaishinta. Myös yrityslainoissa eri lainan tarjoajien välillä on isoja eroja nimenomaan niiden korko- ja kulukäytänteissä.
Yrityslainan hinnoitteluun vaikuttavat esimerkiksi seuraavanlaiset tekijät.
- Laina-aika
- Lainattava summa
- Takaisinmaksuerien määrä
- Vakuudet
- Lainan korot ja muut kulut
Sopivin yrityslaina markkinointiin ei kuitenkaan välttämättä aina ole se edullisin vaihtoehto. Hyvällä vertailulla ja taustatyöllä on mahdollista löytää juuri oman yrityksen tarpeita myötäilevin vaihtoehto valtavasta lainaviidakosta. Yrityslainojen hintoja vertaillessa on tarkasteltava aina lainan kokonaissummaa, jotta lisäkulut eivät pääse myöhemmin yllättämään.
Mitä huomioida haettaessa yrityslainaa markkinointiin?
Hyvä suunnittelu on jokaisen onnistuneen yrityslainan taustalla. Lainan hakua pohdittaessa on hyvä suunnitella ja kartoittaa paitsi yrityslainan ominaisuuksia myös yrityksen omaa tilannetta. Vaikka huolellinen taustatyö vaatiikin aikaa ja voimia, voi se lopulta säästää monelta harmilta ja turhalta rahan menolta.
Huomioi yrityslainaa hakiessasi muun muassa nämä asiat.
- Tarkista yrityksesi maksukyky
- Laadi tarkka aikataulu takaisinmaksusta
- Vertaile lainoja netissä ja lainoja itse
- Tarkista lainojen lisäkulut
- Lue lainantarjoajan omat ehdot sekä lainan ehdot huolellisesti
Rahan tarve voi tulla nopeastikin ja jopa yllättäen eteen yritykselle, lainamarkkinoille ei silti kannata suunnata suin päin. Vakuudettomat lainat voivat houkutella nopeudella ja lyhyellä maksuajalla, mutta saattavat silti sisältää kovemmat kokonaiskulut, -korot ja ehdot kuin pidempi aikaiset vakuudelliset lainat. Koskaan ei voi olla liian tarkka ja huolellinen. Yrityslaina on tärkeä suunnitella juuri sellaiseksi, että sen takaisinmaksusta ei koidu liian kovia taloudellisia tappioita muuttuvista tilanteista huolimatta.
Markkinointi on menestyksen kulmakivi
Yrityksen liiketoiminta ja etenkin sen kasvattaminen on pitkälti riippuvainen markkinoinnista. Syystä tai toisesta yritykselle tulee eteen tilanteita, joissa yrityksen markkinointi vaatisi uudistamista tai lisäpanosta. Budjetissa ei aina anna myöden kaikkiin yllättäviin menoihin, markkinointi ei kuitenkaan ole se tinkimisen paikka.
Varsinkin pienillä ja keskisuurilla yrityksillä markkinoinnin merkitys on huomattavasti jo vakavaraisen aseman saavuttanutta yritystä suurempi. Hyvin tuotettu, toimiva ja oikein kohdennettu markkinointi maksaa kyllä moninkertaisena siihen sijoitetun pääoman takaisin. Onnistunut markkinointi vaatii strategista suunnittelua ja tarkkaa näkemystä yrityksen toimialalta sekä sen tulevaisuuden mahdollisuuksista. On myös tärkeää tietää, mihin suuntaan yritystä halutaan ohjata ja ketkä osallistuvat sen eri prosesseihin.
Markkinoinnin hyödyt yritykselle
Yrityksen toiminnan jatkumisen kannalta on olennaista tehdä voittoa. Markkinoinnin avulla yritystä voidaan kasvattaa haluttuun suuntaan. Hakemalla yrityslainaa markkinointia varten voidaan myös saada tarvittavaa rohkeutta ja varmuutta tarttua mahdollisuuksiin ja selvitä haasteista.
Hyvän tuloksen saavuttaminen on lopulta kiinni tavoitteisiin pääsemisestä ja parhaimmillaan jopa niiden ylittämisestä. Yrityslaina markkinointia varten voi ratkaista monia ongelmia sekä auttaa liiketoimintaa kehittymään.
Markkinoinnin avulla voidaan saavuttaa useita hyötyjä.
- Kirkastaa ja vahvistaa yrityksen brändiä
- Lisätä tunnettuutta ja näkyvyyttä
- Saada uusia asiakkaita ja lisämyyntiä
- Kertoa yrityksen toiminnasta ja uusista tuotteista
- Erottua kilpailijoista
- Saavuttaa oma asema toimialan markkinoilla
Toimivan markkinoinnin tuottamat edut ja hyödyt yritykselle ovat niin tärkeitä liiketoiminnan kannalta, ettei yrityslainan hakemista markkinoinnillisiin tarkoituksiin voi pitää huonona ajatuksena. Lähes toimialasta riippumatta kilpailu markkinoilla on kovaa ja raakaa, eikä oman aseman saavuttaminen ja ylläpitäminen käy helposti. Etenkin uraansa aloittelevan yrityksen on hyvä huomioida yrityslainan mahdollisuudet markkinointia varten.
Yrityslainalla markkinointiin lisämenestystä
Sosiaalisen median myötä markkinointi on nopeutunut huomattavasti. Yritysten on pystyttävä reagoimaan nopeallakin aikataululla muuttuviin tilanteisiin, trendien ennakointi ja tunteminen on kasvattanut merkitystään. Jos yritys ei pysy ajan hermolla, ehtii kilpailija nappaamaan potentiaaliset asiakkaat.
Aikaa ei aina ole pitkille lainaneuvotteluilla, kun rahoituksen tarve tulee yllättäen. Yrityslainan hakeminen markkinointiin onnistuu nopeasti netistä, jos tietää mitä ja mistä etsii. Summarumin lainavertailutaulukolla löytää helposti yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen sopivimman lainavaihtoehdon. Vertailun jälkeen rahoituksen saamisen on nopeaa.
Vaikka aluksi joutuisikin turvautumaan yrityslainaan, oikein suunniteltu ja kohdennettu markkinointi tuottaa taatusti kadotetut resurssit moninkertaisesti takaisin ajan kuluessa. Kassavirta tulee usein viiveellä yrityksen ollessa kovassa kasvuvaiheessa tai sen kohdatessa äkillisiä, ennakoimattomia kulueriä. Markkinointilaina luo paljon uusia mahdollisuuksia, eikä sen tarpeellisuutta kannata suinkaan vähätellä.
Markkinoinnin ulkoistaminen
Yrityksen uutta markkinointisuuntaa pohdittaessa on hyvä suunnitella erilaisia vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Markkinointi on yksi iso ja aikaa vievää prosessi, jonka tärkeyttä ei koskaan tulisi aliarvioida. Joskus yrityksen oman henkilökunnan osaaminen tai muut resurssit eivät riitä suunniteltujen markkinointitoimien suorittamiseen ja tällöin voidaan turvautua ulkopuolisen tahon avustukseen.
Markkinointitehtäviin löytyy useita erilaisia palvelun tarjoajia, jotka toteuttavat yhdessä suunniteltuja toimia yrityksen näkyvyyden lisäämiseksi. Palveluiden vertailu ja kilpailuttaminen ovat arkipäivää, siinä missä yrityslainankin. Tapahtumien, kampanjoiden ja hakukoneoptimoinnin vaatimat työtehtävät vievät tietysti aikaa, rahaa ja tekijöitä. Toisinaan tarvittavat resurssit löytyvät yrityksen ulkopuolelta ja sekin on osattava ottaa huomioon markkinointistrategiaa laadittaessa.
Summarumin kautta vertailet yrityksellesi sopivimman markkinointilainan.
Hyvä markkinointi huomioi asiakkaan tarpeet
Usein asiakkaalla on jokin tarve tai pulma, jonka yritys koettaa tarjonnallaan ratkaista. Hyvä kohderyhmän tuntemus onkin iso osa onnistunutta markkinointia. Yrityksen on myös oltava helposti löydettävissä ja lähestyttävissä. Toimivilla, näkyvillä verkkosivustoilla ohjaat asiakkaat palveluidesi ja tuotteidesi äärelle. Ulkopuolisen osaamisen hyödyntäminen voi olla ratkaisu myös tähän pulmaan.
Asiakaspalautteiden käsittely edesauttaa oman valikoiman ja palveluiden parantamista sekä niidensuunnittelua. Aktiivisuus sosiaalisessa mediassa tuo yritystä näkyvämmäksi sekä vie sen lähemmäs asiakasrajapintaa. Toisinaan omalle toiminnalle saattaa sokeutua ja siksi palautteen läpikäyminen on tärkeää, se myös auttaa tarjoamaan omalle asiakaskunnalle kohdennetumpia palveluita.
Millainen yrityslaina sopii markkinointiin?
Kokematonta lainan hakijaa voi helposti hämmentää useat erilaiset yrityslainojen vaihtoehdot. Siksi onkin tärkeää, että tietää jo ennakkoon, millaisia ominaisuuksia lainalta etsii. Markkinointiin tarvittava rahoitus saattaa olla äkillinen, mutta myös nopeat lainat vaativat huolellista suunnittelua.
Usein markkinointilainat ovat lainasummansa puolesta pieniä verrattuna vaikkapa hankintoja varten haettaviin yrityslainoihin. Markkinointia varten haetuksi yrityslainaksi sopivat ilman vakuuksia haettavat, lyhyt aikaisemmat lainat. Ne myönnetään usein nopeasti ja ovat summaltaan pienempiä. Vakuudettomat lainat ovat kuitenkin ehdoiltaan kovempia, sillä lainanantaja ottaa suuremman riskin myöntäessään sellaisen kuin vakuudellisen lainan.
Erilaiset joustoluotot voivat myös sopia pikaisiin lainantarpeisiin, kuten esimerkiksi nopeaan ja pieneen markkinointikuluun. Joustoluottoa voi maksaa takaisin oman tilanteen sallimusten mukaisesti. Luottoa vapautuu lisää nostettavaksi käyttötilille sitä mukaa, kun takaisinmaksua suoritetaan. Jokainen yrityslainatarjous on kuitenkin aina syytä käydä huolellisesti läpi ennen sen hyväksymistä. Summarum auttaa lainojen vertailussa.
Miksi hakea yrityslainaa markkinointia varten?
Lisämarkkinoinnin tai markkinoinnin uudistamisen tarve voi syntyä joskus aivan yllättäen markkinatilanteen muuttuessa ennalta arvaamattomalla tavalla. Tällöin budjetti ei välttämättä jousta juuri syntyneen tarpeen mukaisesti ja rahoitus olisi saatava nopealla aikataululla. Markkinoinnin merkityksellisyyttä yrityksen liiketoiminnan osana ei kannata aliarvioida.
Markkinointilaina on kannattavaa hakea silloin, kun tarvitaan vaikkapa brändin uudistusta tai tunnettuuden lisäämistä. Onnistunut, toimiva ja hyvin kohdennettu markkinointi lisää myyntiä ja sen kautta kehittää koko yrityksen liiketoimintaa. Haettu laina maksaa kyllä itsensä takaisin moninkertaisesti ajan kuluessa.
Tietoa yrityslainoista
Yrityslainaa voi hakea kaikki yritykset yritysmuodosta riippumatta. Yleisimpiä yritysmuotoja, jotka hakevat yrityslainaa ovat:
osakeyhtiöt, kommandiittiyhtiöt ja toiminimet.
Myöskään toimiala ei ole rajoite yrityslainan hakemiselle. Yrityslainat ovat yleisiä mm. seuraavilla toimialoilla:
teollisuus, autokorjaamot, eläinlääkäriasemat, hammaslääkärit, huoltoasemat, kauneushoitolat, kauppiaat, start-upit, konsulttiyritykset, kuntosalit, logistiikka- ja kuljetusyritykset, LVI-yritykset, maa- ja metsätilat, matkailuyritykset, parturi-kampaamot, rakennusyritykset, ravintolat, baarit ja pubit, siivousyritykset, taksiyritykset, vähittäis- ja tukkukaupat, sekä verkkokauppiaat.
Yrityslainaa haetaan useisiin eri käyttötarkoituksiin. Yleisimpiä yrityslainan käyttökohteita ovat:
autolaina yritykseelle, kuljetuskaluston rahoitus, investoinnit, kassavaje, toimitilan hankinta tai remontointi, käyttöpääoma, markkinointi, kone- ja laiterahoitus, yrityskaupan rahoitus, kansainvälistyminen, kasvurahoitus, liiketoiminnan kehittäminen, sukupolvenvaihdoksen rahoitus, uuden työntekijän palkkaaminen tai vaikkapa verkkokaupan perustaminen.